Novinky

Chcete zářivou pleť? Známe potraviny proti stárnutí pokožky

Chcete toto léto vypadat mladě? Obohaťte svůj jídelníček o vybrané potraviny a nechte pokožku “sosat” to, co opravdu potřebuje. Vhodnou kombinací potravin zabráníte vysušení a scvrknutí kůže, navíc získáte zářivou barvu, pružnější pleť a mladistvou svěžest. Doslova bez nadsázky. Staré rčení „jste to, co jíte“ se v tomto případě bude jevit víc než pravdivé. Jídlo ovlivňuje nejen zdraví našich orgánů, ale i náš zevnějšek. Často zapomínáme, že kůže je největší orgán našeho těla. Když organizmu nedopřejeme esenciální látky, má větší náchylnost na různá onemocnění a infekce. Stejně tak reaguje naše pokožka. Kromě mdlé a nehezké barvy vypadáme o pár let starší, kůže je šupinatá a v tom horším případě se objevují i kožní onemocnění, jako například ekzém, lupénka či vyrážky.

Mluvíme-li přímo o kráse, pak některé druhy ovoce a zeleniny se vyznačují zvláštními schopnostmi, například dodávají pokožce hezčí barvu než sluneční svit. Zlatavý přirozený nádech získáte třeba konzumací karotenoidů – antioxidanty obsažené v červeném a oranžovém ovoci.

Maliny, jahody, ostružiny a borůvky pro ochranu a mládí pokožky

Příroda je opravdu dokonalá. Tyto lahodné plody pohladí naše chuťové buňky, ale když si uvědomíme, že jsou i plné antioxidantů, které zpomalují stárnutí pokožky a chrání ji, budeme je jíst ještě raději.  Navíc antioxidanty obsažené v tomto ovoci jsou vysoce efektivní v boji proti volným radikálům, a to především těm, které se tvoří vlivem slunečního záření. Volné radikály narušují membránu kožních buněk, potenciálně zasahují do DNA pokožky, což může vést k rakovině kůže.

V roce 2006 byla provedená studie na 1000 druhů testovaných potravin k určení jejich antioxidační kapacity. Nebylo žádným překvapením, když studie prokázala, že právě toto ovoce se umístilo v řebříčku TOP 50 potravin s nejvyšším obsahem antioxidantů.

Mrkev a rajčata pro bronzovou barvu kůže

Karotka je koncentrovaný zdroj beta-karotenu, který se v našem organizmu mění na vitamin A – velmi důležitý vitamin v procesu, jemuž říkáme anti-aging čili zpomalení stárnutí. Vitamin A se přímo účastní regenerace kůže a tvorbě nových zdravých kožních buněk. Chceme-li krásnou bronzovou barvu, kterou nám bude každý závidět, dopřejme si tuto zeleninu hlavně v létě.

Mrkev i rajčata jsou navíc výborným zdrojem vitaminu C, který se podílí na syntéze kolagenu v pokožce. Kolagen je látka, která přímo bobuje proti vráskám. Pochopitelně nejlepším řešením je jíst zeleninu z vlastní produkce, která nám zajistí plnou chuť a hlavně vysoký obsah účinných látek.

Avokádo podporuje hydrataci pokožky

Avokádo je obrovským zdrojem vitaminů a minerálů, ale hlavní význam je spatřován v jeho hydratační funkci, a to díky vysokému obsahu omega 3 nenasycených mastných kyselin. Měli bychom ho proto jíst hlavně v létě, kdy má kůže sklon k vysušování, ale je vhodný pro lidi se sušší a smíšenou pokožkou během celého roku. Avokádo nabízí kožním buňkám široké spektrum důležitých látek. Jmenovat můžeme hlavně vitamin C a E, které pak v kombinaci s potravinami s vysokým obsahem selenu, mají významné regenerační schopnosti.

Studie z roku 2010 potvrdila, že také avokádo redukuje poškození vzniklé v důsledku vystavení UV záření. Kromě toho vyrovnává scvrklou kůži v důsledku dehydratace.

TIP: Výjimečným zdrojem Omega 3 nenasycených mastných kyselin představují semínka Chia Benexia, které zakoupíte například i v lékárnách.

Oříšky krásy – brazilské oříšky

Přestože v oblíbenosti konzumace vedou burské a kešu oříšky, tím skutečným skvostem pro pokožku jsou brazilské oříšky. Tyto oříšky pomáhají pokožku chránit a lépe se vypořádat s působením slunečních paprsků. Navíc předcházejí vráskám a poškození kožních buněk. Jako zdroj vitaminu E podporují i zdraví a krásu našich očí. Obecně jsou považované za oříšky krásy, protože vylepšují vzhled pokožky i vlasů současně.

Kolik toho sníst?

Jahody, maliny, borůvky a ostružiny: ½ hrnku (125 ml) různě namixovaného ovoce denně. Chutná samotné, ale můžete sníst i s jogurtem, müsli.

Karotka: 2 karotky denně jsou ideální dávkou. Jinou alternativou je forma džusu: 2 karotky rozmixovat s 1 pomerančem a 125 ml vody. Pomeranč můžete vyměnit za citron.

Avokádo: postačí kousek a splní svůj účel. Krajíček avokáda přidejte do svého snídaňového sendviče nebo do odpolední svačiny.

Brazilské oříšky: hrst oříšků si můžete dopřát s müsli a jogurtem nebo v salátu. Důležitá je pravidelnost, papejte je denně.

Zdroj Alive 2011

Leave a comment

Your email address will not be published.

*


Kontrolní text

*


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci, reklamě a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close